sábado, 7 de abril de 2012

Mere påskesjokolade

Mere påskesjokolade ,for man kan vel egentlig ikke få for mye sjokolade i påsken, dette er vel heller strengt tatt ingen oppskrift, men heller ideer til hva man kan fylle sjokoladen med. 
Påskesjokoladen som ble laget i første omgang var veldig barnevennlig, den bestod av kun ren sjokoklade, men denne gangen eksprimenterte mamma alene på kjøkkenet  og det resulterte i noen spennede smakskombinasjoner. Alle veldig gode og farlig fristende. Denne gangen brukte jeg kun mørk 70% sjokolade fordi det er den jeg liker best. Jeg lagde tre forskellige smaker.
Den første variasjonen var med krokan, fremgangsmåten er det ikke noe hokus pokus med, smelt sjokoladen din og bland inn krokanen , ha i former og la det stå 10 -15 minutter i fryseren til de har stivnet , ta dem ut av formene og oppbevar dem kaldt. Dette gjelder for alle de tre variantene jeg lagde. 
Neste ut var rom dyppede kirsebær og kokos, en eksplosjon i munnen. Jeg delte opp tørkede kirsebær i små biter og lot dem ligge i bløt i rom i ett par timer, silte av romen og blandet rett i den smeltede sjokoladen sammen med tørket kokos, nydelig var resultatet. Den siste varianten og mannen i husets ubestridte favoritt var med hakkede pistasjenøtter med Maldon salt , er tilbøylig til å si at den er min favoritt også. Smakte rett og slett fantastisk. 
Enkelt er det også , hakk pistasjenøttene , ha dem sammen med litt maldonsalt i sjokoladen og resten på samme måte som før nevt. Det var nok ikke siste gangen denne variante ble laget her i heimen , påske eller ikke.Håper du ble fristet til å prøve.
                                       Ha en fin påskedag videre!

No hay comentarios:

Publicar un comentario