miércoles, 4 de abril de 2012

Påske egg cake pops

Cake pops er kjekt å ha i kjøleskapet til påske i tilfelle uventet besøk,de holder seg opp til en uke i kjøleskapet , at de smaker fortreffelig er jo heller ingen ulempe. Denne gangen fikk de form som påskeegg og kombinasjonen av peanøttsmør og sjokolade var en fultreffer. 
Om du vil prøve trenger du følgende;


         300g kakesmuler         /          300g de migas de tarta
         4ss peanøttsmør          /     4 de mantequilla de cacauete
 30g 70% mørk sjokolade   /         30g chocolate negro 70%
    260g melkesjokolade      /          260g chocolate de leche


Jeg brukte rester av en tilskjært sjokoladekake denne gangen, men det går like bra med vanlig sukkerbrød, bruk det du har for hånden. Jeg fryser vanligvis ned rester av kaker som jeg skjærer til og smuler dem opp når lysten til å lage cake pops melder seg. Begynn med å smuldre opp kaken eller kakerestene som du skal bruke.
 Smelt så den mørke sjokoladen og 60g av melkesjokoladen din. Hell sjokoladen over peanøttsmøret og bland deretter alt sammen med kakesmulene. Bruk hendene og rør det hele sammen til du får en fast deig.
 Form deigen til små egg , jeg fikk 20 små egg ut av denne deigen, og sett dem i fryseren i 5 til 10 minutter. Imens smelter du resten av melkesjokoladen din, bruk gjerne vannbad da den skal holdes flytende en stund. Ta så ut "eggene" av fryseren og dypp pinnen de skal sitte på i litt av den smeltede sjokoladen før du stikker den inn i selve egget. Sett dem tilbake i fryseren i ytterligere 20 minutter.
 Ta dem så ut igjen og dypp dem hele i den smeltede melkesjokoladen, jeg la så mine i mini - muffinsformer, men du kan også legge eller sette dem rett på ett fat. Om du som meg vil dekorere eggene ytterlig , pass på å legge på kakepynten nå før sjokoladen stivner helt. 
Jeg setter så cakepopsen i kjøleskapet til de skal serveres. Som sagt er kombinasjonen av det litt salte peanøttsmøret og sjokoladen en sikker vinner, barn liker også disse, det er morsomt med en kjærlighet på pinne som kan spises opp. Påskemorro for både store og små.
                                         Ha en fin dag videre!

1 comentario:

  1. fine :) jeg og minsten laget også påske cake pops for et par dager siden.Ha en fin påske:)

    ResponderEliminar