martes, 11 de diciembre de 2012

Sjokoladekrumkaker

Krumkakene i år har fått seg en vri, det ble sjokoladekrumkaker etter litt eksprimentering på kjøkkenet, Meget vellykket ekspriment og vi er allerede på andre porsjon her i huset.
 Smaker nydelig , tradisjonell julebakst dette her men med en utradisjonell vri. Om du vil prøve trenger du følgende;


                3 egg            /            3 huevos
          150g sukker      /        150g de azucar
            135g mel         /         150g de harina
           150g smør       /      150g de mantequilla
         ca.5 ss vann      /    ca.5 chucaras de aqua
          15 g kakao       /           15g de cacao


Begynn med å smelte smøret ditt og la det avkjøles litt. Imens pisker du egg og sukker til eggedosis.
 Pisk så inn kakao, mel og det smeltede smøret vekselvis til du får en jevn røre. La deretter røren din stå en stund å svelle. Min stod i nesten 1 time, når den har stått en stund tykner røren litt og da rører du inn litt vann til du får ønsket konsistens, jeg hadde i 5 spiseskjeer med vann og da ble den perfekt.
 Ha 1 spiseskje røre i jernet og stek til krumkakene blir litt brune i kantene , da er de ferdige.
Rull dem raskt sammen med en gang du tar dem ut av krumkakejernet, og  vær forsiktig med fingertuppene for dette er varmt ,om du ikke er så heldig som meg og har en" krumkakeruller" , det gjør jobben litt enklere.
Av denne røren fikk jeg 20 krumkaker, så nå gjenstår det bare å se om de varer frem til jul eller om jeg må steke en runde til. Noe jeg gjerne gjør altså.
 De smaker som krumkaker skal gjøre men med ett hint av sjokolade. Prøv da vel de blir garantert godt mottatt.
                                  Ha en fin førjulsdag videre!

No hay comentarios:

Publicar un comentario