miércoles, 12 de febrero de 2014

Valentines Cakepops

Her kommer det nok en oppskrift med Valentines inspirasjon, mye rødt og rosa om dagen, men det skader nå ingen mener jeg. Det blir jo litt rester etter å ha skjært ut hjertene av banankaken ,og jeg liker ikke å kaste mat, dermed ble det litt cakepops til Valentines i år også. Synes de ble riktig så søte ,dessuten en ypperlig gave til Valentines dagen.
 Man kan jo gi en liten oppmerksomhet til en venn også , ikke nødvendigvis bare mann, kone eller kjæresten. Om du vil lage Valentines cakepops trenger du følgende til ca 18 stk;

   300g rosa kakesmuler    /   300g de migas de bizcocho
        1dl vaniljesaus            /      1dl de salsa de vanilla
          2-3ss nutella             /     2-3 cucharas de nutella
      1ts vaniljeessens         /      1 cucharadita de vanilla
   200g kokesjokolade      /          200g de chocolate
          rød sjokolade           /              chocolate rojo
         rosa sjokolade          /             chocolate rosa

Begynn med å kjøre kakerestene dine i en foodprocessor, jeg brukte som sagt denne banankaken,kjør dem til de blir fine smuler.
 Ha smulene i en bakebolle,rør deretter inn vaniljesausen og vaniljeessensen. Ha deretter i en og en spiseskje med nutella, hvor mye nutella du trenger kan variere litt, men du skal få en klissete deig som du kan forme til kuler. Deretter er det bare å rulle i vei.
 Jeg fikk 18 cakepops denne gangen, om du lurer på hvor store du skal rulle cakepopsen er det litt smak og behag. Ikke rull dem altfor store da disse er litt mektige å spise. Jeg pleier å veie min cakepops deig og bruke 30 gram med deig til hver cakepop, det synes jeg blir en passe størrelse. Når kulene er ferdig rullet setter du dem på ett brett med bakepapir og plasserer dem i fryseren i ca 10 minutter.
 I mellomtiden smelter du kokesjokoladen din over vannbad, i mikroovnen eller i, om du er så heldig som meg og har, en sjokoladesmelter.  Deretter dypper du den ene enden av cakepops pinnene dine i sjokolade og stikker dem inn i cakepopsen.
 Sett dem så tilbake i fryseren i 10 minutter, deretter dypper du hele cakepopsen i sjokoladen og lar dem renne av seg før de får ytterligere 10 minutter i fryseren. Om du vil kan du nå si deg ferdig med cakepopsen, men Valentinesdagen til ære ringlet jeg over litt smeltet rød og rosa sjokolade for å få Valentines svung over dem.
 Disse smaker veldig godt ,jeg måtte jo kvalitetssjekke cakepopsene før jeg gir dem bort til Valentinesdagen,en nydelig blanding av vanilje og banan med en søt ettersmak av nutellaen. Håper du fikk lyst til å prøve, det blir jo ganske mange cakepops av denne oppskriften så perfekt til å gi bort ,husk at den største gleden en kan ha er å gjøre andre gla!
Om du vil følge meg på Instagram så blir jeg veldig glad ,jeg heter Bakemester Snipp der også. Håper du fikk lyst til å bake litt til Valentines dagen.
                                  Ha en fin bakedag videre!

No hay comentarios:

Publicar un comentario