miércoles, 30 de marzo de 2016

Bursdagskake

Da var påsken over for oss alle og det er ubønnhørlig tilbake til hverdagen også her på bloggen, så da er det tilbake til kakeoppdateringer. Denne gangen med en bursdagskake som jeg bakte til naboens kjæreste på hans ønske. Han ville ha ett spesifikt fyll, men dekorasjonen den fikk jeg frie hender med.
Det ble en litt romantisk kake med litt hjerter på, og på toppen fikk jeg akkurat plass til bursdagsbarnets navn,selvom det bare var en 20cm kake.Som vanlig brukte jeg min sjokoladekakebunn som du finner oppskriften på her på bloggen.
Kaken ble så fylt med melkesjokoladefluff som du finner oppskriften på her på bloggen. Det er viktig å huske på at den må stå kaldt i ca 8 timer før den piskes opp til krem,så det kan være lurt å lage den kvelden i forveien.
I tillegg var det ønske om fersken og bringebær i kaken så da ble det selvfølgelig det,man må jo holde seg på god fot med naboen;) Dessuten er denne kombinasjonen av frukt og melkesjokoladefluff supergod,så den annbefaler jeg deg virkelig å prøve.
Deretter var det klart for å dekke kaken med smørkrem. Den jeg bruker kan du lese om her på bloggen. Det blir som regel litt smørkrem til overs da denne kaken bare er 20cm men den kan man fint fryse ned og bruke neste gang man lager kake.
Jeg foretrekker heller å lage for mye enn å stå igjen med en ujevn kake ,så da blir det som regel litt tilovers. Deretter ble kaken trekt med hvit sukkerpasta. Resten av dekorasjonene holdt jeg i rosa og rødt,naboen ville ha en litt romantisk kake så da begynte jeg med å feste hjerter rundt hele kaken.
Deretter lagde jeg en bord av blomster mellom kakefatet og selve kaken, jeg liker å dekke til den delen på kaken da jeg synes det blir litt tamt uten noe rundt kaken. Alle blomstene fikk en spiselig sølvperle i midten. Deretter var jeg litt i tvil om hva jeg skulle sette på toppen av kaken.
Men valget falt som dere ser på bursdagsbarnets navn Ana, men istedet for å skrive det med vanlige bokstaver,skrev jeg det ved hjelp av bittesmå sukkerpasta blomster som formet bokstavene. Jeg ble veldig fornøyd med det,syntes det ble veldig stilfult og dekorativt.
Til slutt ble det en stor sukkerpastablomst på toppen og så syntes jeg kaken var ferdig. Jeg ble veldig fornøyd med denne kaken og det ble naboen som hadde bestilt den også. Har i ettertid fått høre at bursdagsbarnet var fornøyd også, og at kaken ble spist opp ,så da sier vi godkjent på det.
Det kommer flere kakeoppdateringer fremover her på bloggen ,så jeg håper du titter innom snart igjen. Du finner meg også på instagram om du er der og titter deg rundt.
                              Ha en fin bakedag videre!

No hay comentarios:

Publicar un comentario