martes, 11 de octubre de 2016

Prinsesse Sofia kake

Nok en kake her på bloggen i dag,denne gangen en bursdagskake til Sofia som passelig nok ønsket seg en prinsesse Sofie kake. Dette er ikke den eneste kaken jeg har bakt til Sofia,fjorårets bursdagskake var en Frozen kake som du kan se her, året før det var det Peppa Pig som var populær, til Sofia 2 års dag fikk hun en Påskekake som du finner her på bloggen og i år falt altså valget på Prinsesse Sofia.
Lilla var selvskreven hovedfarge her og jeg syntes også det var på plass med en prinsessekrone,så det var den jeg begynte med først,da den måtte tørke ett par dager før den kunne plasseres på kaken som dekorasjon. Jeg lagde den i sukkerpasta og brukte fantasien,jeg rullet pølser av sukkerpasta og monterte dem slik at de formet en prinsessekrone,noen spiselige sølvperler fikk også plass på kronen selvsagt,
Selve kaken bestod av en stor kakebunn som du finner oppskriften på her inne på bloggen. Fyllet var oreokrem og bringebærsyltetøy etter ønske fra bursdagsbarnet selv. Kaken ble som vanlig smurt opp med smørkrem før den ble trukket med lilla sukkerpasta. Jeg farget sukkerpastaen selv denne gangen da den ferdigkjøpte lilla var mye mørkere enn den fargen Prinsesse Sofia har på sin kjole.
Rundt kanten på kaken skar jeg ut på frihånd de karakteristiske blomstene som Prinsesse Sofia har på kjolen sin og dekorerte med dem. Jeg fikk også på 5 tallet som var årene jubilanten fylte. Syntes det ble litt tomt så jeg brukte en Wilton tipp 1 til å sprøyte ut ett prikke mønster med royal icing.
Navnet på bursdagsbarnet og også Prinsessen som var tema for kaken fikk selvfølgelig plass på toppen av kaken,sammen med en hvit og lilla stor fantasiblomt,som jeg lagde i sukkerpasta. En del av bursdagsgaven var små plast figurer med personer fra tvserien og jeg plasserte den av Prinsesse Sofia på toppen av kaken også. Det var det eneste momentet på kaken som ikke var spiselig.
Alt i alt en kake som det var gøy å bake og dekorere,spesiellt gøy er det å ha laget nesten alle Sofias bursdagskaker og å følge utviklingen i hvordan de store heltene forandrer seg. Håper jeg får lov til å bake neste års kake også,skal bli interresant å se hva som blir tema da.
Håper du fikk lyst til å bake nå og om det ikke skulle være kake du har lyst på finnes det mange andre gode oppskrifter her inne på bloggen,sjekk ut kategoriene til høyre for deg. Takk for at du titter innom her og fortsett gjerne med det,jeg setter stor pris på det.
                                    Ha en fin bakedag videre!

No hay comentarios:

Publicar un comentario