miércoles, 4 de enero de 2017

Guttebursdagskake

Da blir det en liten oppdatering på kakefronten igjen nå på det nye året,denne gangen med en bursdagskake som ble bakt til sønnen til en venninne da han fylte 18 år. En morsom kake til 18 årige gutter er ikke akkurat enkelt,men jeg synes løsningen jeg kom opp med ble både tøff og stilren.
Det ble en skjortekake med tversover sløyfe istedet for slips,ble fornøyd med det og synes at det kan være passende til en 18 årig blivende gentlemann.Om du vil prøve deg på en kake som denne trenger du en av mine sjokoladekakebunner,som du finner oppskriften på her. Kakebunnen ble deretter delt i tre før kaken ble fylt med melkesjokoladefluff.
Oppskriften på melkesjokoladefluffen finner du her på bloggen.Husk at denne bør lages dagen i forveien eller minst 8 timer før den piskes opp. Melkesjokoladefluffen fikk selskap av tropisk fruktblanding.En frisk og god kombinasjon.
Kaken ble deretter smurt opp med min vanlige smørkrem. Jeg brukte hvit sukkerpasta til å trekke kaken med. Deretter trykket jeg ut navnet på bursdagsbarnet i svarte bokstaver og "limte" dem på kaken ved hjelp av litt vann.
Deretter lagde jeg tveroversløyfen og skjorteknappene i svart sukkerpasta og "limte" dem på kaken også. For å få litt farge på kaken lagde jeg bukseselene på kaken i mintgrønn og svart sukkerpasta.Bukseselene ble festet litt på siden av kaken.
Jeg syntes "baksiden" av kaken ble litt tom da dette var gjort så jeg skar til noen svarte halvmåner de fikk forme en bord i skjøten mellom kaken og kakefatet. Det ble også plass til ett par mintgrønne blomster og noen sølvperler.
Det var også det hele ,ganske få dekorasjoner på kaken,men som sagt jeg syntes den ble stilig allikevel.Det heter jo så fint at "less i more" og det er helt sant noen ganger. Fikk rapporter om at bursdagsbarnet var fornøyd også,så da var det ett vellykket kakeprosjekt.
Håper du fikk inspirasjon til å bake litt nå, og falt ikke denne kaken i smak så titt innom kategorien kaker her på bloggen,der finner du over 90 forskjellige kaker,så det skulle være noe for enhver smak. Besøk meg gjerne her inne snart igjen,det setter jeg pris på.
Ha en fin bakedag videre!

No hay comentarios:

Publicar un comentario