lunes, 27 de enero de 2014

Skogsbær cakepops

Til det samme bryllupet som jeg bakte Bryllups minimuffins i fjor sommer, bakte jeg også cakepops, men uten pinner i slik at det ble mer som en liten sjokoladebit. Jeg smakte på en selv for å "kvalitetssjekke" før jeg leverte dem og disse smakte nydelig,en eksplosjon av smaker i munnen. De ble pyntet i samme stil som minimuffinsene med rosa sukkerpasta blomster og sommerfugler.
Som alltid med cakepops er det jo vanskelig å gi eksakte mål. Man må bare blande ingrediensene sammen og røre det sammen til deigen blir passe fast til å forme kuler. Om du vil prøve disse trenger du følgende;

      ca 250g bringebær         /     ca 250g de frambuesas
         ca 125g blåbær           /      ca 125g de arandanos
           philadelfiaost             /         queso philadelfia
     sjokoladekakebunn        /     bizcocho de chocolate
ca 200g  mørk sjokolade   /   ca 200g de chocolate negro

Jeg brukte denne sjokoladekakebunnen til cakepopsene denne gangen, men bruk det du har eller din favorittbunn. Om den har vært frossen spiller ingen rolle. Mal den opp til smuler ved hjelp av en kjøkkenmaskin eller bruk hendene. Jeg hadde så bringebærene og blåbærene i en kjele og kokte dem en stund samtidig som jeg moste dem litt med en gaffel .
Deretter avkjølte jeg bærblandingen, før jeg blandet den med kakesmulene og philadelfiaosten. Når deigen er passe klissete til å forme kuler er den "ferdig". Rull så ut passe store kuler , tenk på at dette skal være en munnfull mer eller mindre, og sett deretter kulene i fryseren din en halvtimes tid,eller lengre,det viktigste er at de er ordentlig kalde når de skal dyppes i sjokoladen.
 Imellomtiden passer jeg på å forbedrede pynten som skal på cakepopsen. Særlig om den skal lages av sukkerpasta da disse med fordel kan tørke litt for å beholde formen.Sommerfuglene som jeg dekorerte med denne gangen,trenger ett par timer tørketid for å se mere levende ut .
Smelt så sjokoladen din, i sjokoladesmelter,vannbad eller i mikroovnen. Rull så kulene dine i den smeltede sjokoladen,ta dem opp med en gaffel og la de renne overflødig sjokolade av seg. Sett så på pynten før sjokoladen stivner helt. Putt dem i ca 5-10 minutter i fryseren igjen og deretter er cakepopsen ferdige. Oppbevar dem i kjøleskap til de skal spises.
Som sagt så prøvesmakte jeg en og disse skal jeg definitivt lage igjen, en cakepops helt etter min smak. Friske skogsbær blandet med den søte sjokoladesmaken er nydelig. Fikk også veldig positive tilbakemeldinger fra brudeparet så da er jeg fornøyd. 
                             Ha en fin bakedag videre!



No hay comentarios:

Publicar un comentario